No. 38: Analysts’ strategic information revelation in conference calls

Jahr: 2022
Typ: Working Paper

Abstract

We study information revelation via analysts’ questions in earnings conference calls and its implications for firms’ information environments. Better-informed analysts (who have higher ex-ante forecast accuracy) reveal less new information in their questions than less-informed analysts. Consistent with strategic safeguarding of their information advantage, analysts reveal less (more) information when exposed to strong competition (high information uncertainty). Information revelation is linked to ex-post benefits (higher absolute forecast accuracy) and costs (lower relative forecast accuracy) to analysts. Finally, it is associated with the informativeness of managers’ answers and affects trading volume, bid-ask spreads, and returns. We conclude that analysts’ strategic information revelation shapes firms’ information environments.

Beteiligte Institutionen

Die Hauptstandorte vom TRR 266 sind die Universität Paderborn (Sprecherhochschule), die HU Berlin und die Universität Mannheim. Alle drei Standorte sind seit vielen Jahren Zentren für Rechnungswesen- und Steuerforschung. Hinzu kommen Wissenschaftler der LMU München, der Frankfurt School of Finance and Management, der Goethe-Universität Frankfurt, der Universität zu Köln und der Leibniz Universität Hannover, die die gleiche Forschungsagenda verfolgen.

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